Sunday, December 22, 2024

විස්මයන්ගෙන් පිරි මන්නාරම චෝලමණ්ඩල පොකුණ ගැන පුරාවිද්‍යා සොයාබැලීමක්

Must read

 

මන්නාරම දිස්ත්‍රික්කයේ බටහිර ප්‍රාදේශීය ලේකම් කොට්ඨාශයට අයත් චෝලමණ්ඩල පොකුණෙහි ස්වභාවය සහ ඒ අවට ස්ථාන නාම අනුව ඊයේ (8) දින මහාචාර්ය පී.පුස්පරත්නම් මහතාගේ ප්‍රධානත්වයෙන් පුරාවිද්‍යා ක්ෂේත්‍ර සමීක්ෂණයක් ප්‍රදේශයේ වැදගත් ස්ථාන කිහිපයක සිදු කරන ලදී. චෝළයන්  සහ පැරණි දෙමළ ජාතිකයන් විසින් ඊට පෙර පාලනය කරන්නට ඇතැයි යන සැකය මතයි.

මන්නාරම දිස්ත්‍රික් ලේකම් කේ.කනකේෂ්වරන් මහතාගේ ප්‍රධානත්වයෙන් මන්නාරම දිස්ත්‍රික් සහකාර ආණ්ඩුකාර ශ්‍රීස්කන්ද කුමාර් මහතාගේ ප්‍රධානත්වයෙන් මන්නාරම නීතීඥ සෙල්වරාජා දිනේසන් මහතාගේ මෙහෙයවීමෙන් මෙම ක්ෂේත්‍ර සමීක්ෂණය ඊයේ (8) පෙරවරු 10ට ආරම්භ විය.

මෙම ක්‍ෂේත්‍ර අධ්‍යයනයේදී ද්‍රවිඩ ජන ජීවිතයට අදාළ විවිධ මුට්ටි, මුට්ටි, පොතු දඬු, යපස් සහිත ගල් ආදිය වැඩිදුර අධ්‍යයනය සඳහා ඉඩමේ ඉහළ කොටසෙන් ලබා ගන්නා ලදී.

මෙම පුරාවිද්‍යා ක්ෂේත්‍ර සමීක්ෂණය සඳහා හිටපු පුරාවිද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුවේ කථිකාචාර්ය කන්දසාමි ක්‍රිකරන්, මන්නාරම මාධ්‍යවේදී ජගන් ඇතුළු ඉලුපයිකඩවයි ගම්මානයේ බොහෝ පිරිසක් සහභාගි වූහ.

මෙම පුරාවිද්‍යා ක්ෂේත්‍ර සමීක්ෂණය සම්බන්ධයෙන් මහාචාර්ය පුස්පරෙද්නම්ගේ  අදහස් –

මන්නාරම චෝලමණ්ඩල පොකුණ හා එහි ඉඩම් ප්‍රශ්න ගැන සති දෙකකට පෙර මාධ්‍යවල ප්‍රවෘත්ති පළ විය. ඉඩම් ප්‍රශ්න ගැන හිතුවට වඩා චෝලමණ්ඩල පොකුණ කියන නම මාව පුදුමයට පත් කළා. මක්නිසාද යත් මීට වසර දහසකට පෙර චෝළයන් ශ්‍රී ලංකාව පාලනය කරන විට ඔවුන් පාලනය කර ඇත්තේ මණ්ඩල, නාඩු, වලනාඩු යනුවෙන් පරිපාලන කොට්ඨාශ පිහිටුවාගෙනය.  මාතොට්ටම් අරුංමොජිත් දේව වලනාඩු ලෙසින් හැඳින්වූ බව මාතොට්ටම්වලින් හමුවූ සෙල්ලිපිවලින් සනාථ වේ.

තමිල්නාඩුවෙන් හමුවූ පල්ලවරායර් සෙල්ලිපියේ මැටිවල් නම් ස්ථානයක් ගැන සඳහන් වේ.එය මඩුවිල්ලේ රටක් බව පසුව තහවුරු විය.

මෙහාට එනකොට පත්තුව වගේ පරිපාලන නම් තියෙනවා කියලා දැන් මට දැනගන්න ලැබුණා. ඒ සමගම 13 වැනි සියවසේ සුලවංශය නම් වූ පාලි සාහිත්‍යයේ ද රාජාවලි නම් සිංහල සාහිත්‍යයේ ද මෙම චෝලමණ්ඩලය පිහිටි ප්‍රදේශය ගැන සඳහන් කර කාලිංග රාජ්‍යයේ පාලනය පැවති බව සඳහන් වේ. මේ සියලු සිදුවීම් සාරාංශගත කිරීමෙන් පසු චෝල මණ්ඩල පොකුණ පිළිබඳ ස්ථානීය අධ්‍යයනයක් කිරීමට මට ආශාවක් ඇති විය.

මේ සඳහා මන්නාරම දිස්ත්‍රික් ලේකම් කේ.කනකේෂ්වරන්, මන්නාරම සහකාර ආණ්ඩුකාර ශ්‍රීස් කාන්තකුමාර්, මන්නාරම නීතිඥ සෙල්වරාජා දිනේසන්, මාධ්‍යෙව්දී ජගන් සහ විශ්වවිද්‍යාලයේ පුරාවිද්‍යා කථිකාචාර්යවරයකු වූ මගේ ශිෂ්‍ය ක්‍රිකරන් යන මහත්වරුන්ගේ සහයෝගය සහ සහයෝගය ඇතිව. ක්ෂේත්‍ර සමීක්ෂණය පැවැත්වීමට නියමිත චෝලමණ්ඩල පොකුණ සහ පොකුණ අවට බොහෝ ස්ථාන ගවේෂණය කළෙමු.

මෙම ප්‍රදේශය ශ්‍රී ලංකාවේ වෙනත් ප්‍රදේශයකට වඩා බහු වාර්ගික ප්‍රජාවක් වාසය කරන ප්‍රදේශයක් බව ක්ෂේත්‍ර පර්යේෂණයේදී මට හඳුනාගත හැකි විය.

මෙහි Barangiyar පොකුණ Barangiya Kamam හමුවේ. 16 වැනි සියවසේ පෘතුගීසීන් උතුරු ශ්‍රී ලංකාව ආක්‍රමණය කළ විට මන්නාරම දිස්ත්‍රික්කය ඔවුන්ගේ පළමු ආධිපත්‍යයට වැටුණු ස්ථාන මේවාය.

ඒ අතරම මෙතැනින් ඇත් සහ ඇත් දළ ලබා ගැනීම ද පෘතුගීසීන්ගේ අරමුණක් විය. මෙයින් ඔවුන්ගේ ආධිපත්‍යය මෙහි හඳුනා ගැනීමට හැකි වේ. ඉන් ඔබ්බට වන්නන්කුලම්, පරයාර් පොකුණ, අම්බට්ටන් පොකුණ, මුදලියාර් පොකුණ වැනි විවිධ පොකුණු චෝලමණ්ඩලක් පොකුණ අවට ප්‍රදේශයේ ඇති බව අපට දැන ගැනීමට හැකි විය.

මෙම අධ්‍යයනයේදී අපි එක් දිනක් තුළ යම් ස්ථානයකට සංචාරය කරන අතර එම ස්ථානය පිළිබඳ සම්පූර්ණ ඓතිහාසික සත්‍යය දැන ගැනීම අපහසුය.

වැඩිදුර විමර්ශනය කළ යුතු දෙයක් විමර්ශනයේදී අනාවරණය විය. පර්යේෂණ කළ යුතු දෙයක් නමුත් අපගේ ක්ෂේත්‍ර අධ්‍යයනයේ දී අපි අතිරේකව චෝලමණ්ඩලම් කන්නට්ටි සෙබස්තියාර් පන්සල වැනි ස්ථානවල අපගේ ක්ෂේත්‍ර අධ්‍යයනය කරමින් සිටියෙමු.

මා කට්ටුකරේ ශාස්ත්‍රී කූලංගුලම් ප්‍රදේශයේ පර්යේෂණ කරන විට පෞරාණික ජනාවාසයක සාක්ෂි හමුවූ ආකාරය පුදුමයට කරුණකි.

එලෙසම යාපනයේ කන්දරොද්, ආනයිකොට්ට චට්ටි, පූනගරි ආදී ස්ථානවලින් හමුවූ පෞරාණික සාධක ද ​​හමු විය.

විශේෂයෙන්ම මුල් යකඩ යුගයට සම්බන්ධ යැයි සැලකිය හැකි ප්‍රදේශය වසර 2000කට පෙර ජනාවාස වූ බව සනාථ කරන විවිධ මැටි බඳුන් අපට සොයා ගැනීමට හැකි විය.

දකුණු තමිල්නාඩුවට සහ ශ්‍රී ලංකාවට යකඩ හඳුන්වාදීමත් සමඟ ශිෂ්ටාචාරය සහ ස්ථිර ජනාවාස ඇති විය. එවැනි යකඩ භාවිතය මෙහි තිබූ බව තහවුරු කිරීමට ion slat නම් යකඩ ද්‍රව්‍ය සොයාගෙන ඇත.

ඔවුන් ක්‍රිස්තු යුගයට ටික කලකට පෙර මෙහි වළං වළං ආදිය තබාගෙන වාසය කරන්නට ඇති බවට මට කරුණු දැන ගැනීමට ලැබී ඇත.

පොදුවේ ගත් කල, යාපනය ප්‍රදේශයට වඩා වන්නි ප්‍රදේශය පුරාණ ශිෂ්ටාචාරයක් පැවතියේ කොහිදැයි බොහෝ පුරාවිද්‍යාඥයන් විසින් ඉදිරිපත් කර ඇත.

පොකුණු 3000කට වඩා මෙහි දක්නට ලැබේ. කුඩා පොකුණු බොහොමයක් අතුරුදහන් වී ඇත. කෘෂිකාර්මික කටයුතු සඳහා එම ප්‍රදේශයේ ඉඩම් වගා කිරීමේදී මෙම පොකුණු අවට මිනිස් ජනාවාස පවතින බවට සාධක අනාවරණය විය.

එලෙසම චෝලමණ්ඩල වැවේ සහ එහි සුවිසල් ජනාවාස ඇතිවන්නට ඇතැයි අපට නිගමනය කළ හැක.

එස්.ආර්.ලැම්බර්ට්

- Advertisement -spot_img

More articles

- Advertisement -spot_img

Latest article